Saturday, December 20, 2008

TM



Dua hari lepas ada technician TM datang untuk baiki aku punya telefon line. Technician tersebut datang kemudian dia bukak itu ini tanpa menyelesaikan masalah yang aku hadapi. Telefon masih bermasalah, technician tersebut terus saja balik seakan-akan hendak mengejar sesuatu dan dalam keadaan tergesa-gesa itu dia berkata "Nanti akan ada kontraktor yang datang membaiki". Aku tak jugak kisah kalau kena tunggu kontraktor, tapi yang pelik dan tak menyenangkan ialah, wayar telefon yang habis dibuka dibiarkan saja terbengkalai. Wayar bersepah dan tidak disambungkannya semula. Kalau terpijak memanglah kena arus elektrik dari wayar-wayar tersebut. Satu lagi hal pulak, masa dia cakap nanti ada kontraktor yang akan datang baiki, aku ingat kontraktor tu datang dalam satu jam dua, rupa-rupanya tak datang-datang sampai ke hari ini.

Inilah yang terjadi jika tiada pesaing lain dalam membekalkan servis yang penting ni. Tengok macam MAS, bila timbul je Air Asia mereka terus improved dan baiki kualiti perkhidmatan dan kemudahan. Kesimpulannya servis TM sangat mengecewakan.

No comments: