Monday, October 13, 2008

Air Asia Lagi!!



Minggu lepas aku pergi ke kaunter Air Asia. Punyalah lambat dia nyer service, dekat 3 jam aku tunggu. Rupa-rupanya ada orang hantar fraud email kepada penumpang-penumpang Air Asia yang telah mengakibatkan kekecohan dan kekeliruan.


Aku hairan macam mana syarikat berharga berjuta ringgit entah dah bernilai berbilion ini mempunyai sistem keselamatan yang begitu rendah? Pihak Air Asia sepatutnya menitikberatkan isu keselamatan sistem booking mereka. Keselesaan para pengguna sistem adalah penting untuk perniagaan mereka.


Akibat kelekaan ini, Sabtu lepas aku baca dalam suratkhabar ada orang yang baling cat shelleck ke arah kereta boss Air Asia Sabah, Sarawak dan Brunei. Nak terketawa pulak aku tengok keretanya Kia Sorento habis kena shelleck. Bukannya tak kesian tapi kalau kita baik takkan ada orang yang buat dengki. Lagipun aku pun masih tak puas hati pasal dia orang cancel flight China tu. Mungkin inilah balasannya.


Tuah pernah cakap, buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali. Kuching ni kecil je, hidup satu komuniti, jadi kalau buat jahat memang orang akan ingat.

No comments: