Tuesday, September 9, 2008

Astro



Kebelakangan ini aku tengok Astro kita ni terlalu banyak iklan. Kejap-kejap stop iklan. Tension jugak aku tengok iklan bebanyak sangat. Dahla service kita kena bayar bulan-bulan. Naik pulak charges tu sekarang. Waktu hujan tak dapat pulak tengok apa-apa. Rancangan pun ulang-ulang entah berapa kali entah. Asal aku tengok je cerita tu, malam sket aku tengok cerita tu balik, kemudian pagi ada balik cerita tu. Berapa banyak kali ulang daaaa....



Even aku dengar sebilangan orang cakap, menyamakan Astro ni dengan selalu berulang-ulang. Kalau ada orang cakap "Kau ni Astro lah.." terjemahannya "Berapa kali ko nak ulang cerita yang sama?"



Aku rasa Astro tu kalo congak-congak guna jari, banyak jugak dah untung. Tapi kualiti tu improve la jugak. Jangan banyak sangat jual iklan dan cubalah siar cerita-cerita bervariasi jugak.

3 comments:

Wonder Woman said...
This comment has been removed by the author.
Wonder Woman said...

Saya cukup setuju dengan article ni. Pada pendapat saya, ASTRO kiter nie takde pesaing lain thats why diorang boleh buat selamber jer naik harga sesuka hati sedangkan kualiti tak naik pun. Dulu time mula2 keluar, bukan main lagi iklan diorang cakap nak introduce first television channel in Malaysia yang tak tayangkan advertisements. Sekarang nie...tengok??? iklan lagi lamer dari crita!! hampehhh... kalau macam ni la kan, saya rasa baik beli "kuali besar" yang illegal tu. Bayar installation skali tu jer, bulan2 maner ada bayar, lepas tu channel dier jauh lebih byk dari ASTRO...amacam geng? parabola satu? hehehe...

GovHIP said...

betul tu, dari saya 1st year ambil diploma sampai habis 3 tahun movie yg ditayangkan masih sama berulang2 boring la buruk sangat astro malaysia ni. da 3 tahun aku tgk wayang yg sama, adakah movie lapuk mib pun masih ditayangkan betul2 teramat teruk la kuali buruk ni, hujan ke kuali tu pergi tido da. sama aje mcm bapa astronya buruk teramat. even we all complain is useless,stil hav Gman backup them! SC GMAN