Thursday, September 18, 2008

Streamyx oh Streamyx



Dah lebih seminggu aku punya streamyx kena potong. Sekarang kena pulak pegi cyber cafe untuk post blog nih. Aku pun hairan, tiap-tiap bulan aku tengok dalam online bil aku ok je bayaran. Tapi tetiba bulan ni dia orang cakap aku ada balance sebanyak RM8++. Pelik betul.. dah la aku tak simpan pun resit pembayaran yang lama-lama tu dan tak print jugak bil-bil online yang aku dah bayar. Kes-kes macam ni la yang aku tak suka. Mengganggu akses aku ke dunia tanpa batasan nih. Kalau nak potong line streamyx ni, bukannya aku ada pilihan lain. Mungkin sebab ni la pengguna tak dapat bersuara pasal servis pihak streamyx. Mahu tak mahu kena jugak pakai servis mereka. Pengalaman aku dah macam-macam dengan pihak streamyx ni. Buat report sampai berkali-kali pun ada, tak jugak ada technician yang datang. Sampai habis credit aku guna untuk call. Dari dulu hingga sekarang servis tak improve-improve, yang improve aku rasa kaunter tempat bayar bil je. Inilah yang terjadi apabila tiada saingan dan monopoli perkhidmatan berlaku. Mangsanya pengguna. Nak komplain mana-mana pun tak guna jugak. Harapan aku untuk menjamin kualiti perkhidmatan internet di negara kita, akan wujud sebuah syarikat baru yang setara dengan stremyx ini dalam masa terdekat. Ini kerana sekarang kualiti perkhidmatan internet merupakan sesuatu yang perlu dititikberatkan memandangkan internet digunakan untuk pelbagai perkara seperti perniagaan, komunikasi, sumber informasi dan banyak lagi.

No comments: